måndag 7 juli 2008

Löpträning och 15 sek i ringen

Dripp dropp, svullen rumpa och ömma tuttar. Nu är det löp-träning på riktigt. Det där tidigare i våras var ju bara lite rost i kalsongen för nybörjare...
För övrigt gjorde jag en ny märklig erfarenhet igår. Matte och jag lekte mina favvolekar, hopp och dragkampslek med gummiringen. Hon var riktigt kul faktiskt. Jag behövde lite kisspaus mitt i leken och när jag lagt ifrån mig leksaken och satt där och kissilurade såg jag på avstånd en liten rolig hund som var intressant och då kom jag på att jag nog hade tröttnat lite på vår roliga lek iallafall. Jag sa inget om det till matte. Hon verkade tro att vi var på samma våglängd fortfarande när hon såg vad jag såg. Hon viftade med leksaken som hon hittat där jag lagt den men jag kände inte riktigt längre det där suget efter att hoppa runt med den där ringen vi hade ju liksom hållt på en stund och här kom ju en möjlig kompis...
När matte sagt STANNA tre gånger gav hon upp, slutade tjata och verkade hoppas på att hinna ifatt mig med stora kliv men det såg jag till att hon inte gjorde! Men jag måste säga att det blev en besvikelse. Den rackarns terriern hoppa på mig när jag skulle nosa lite! Jädrans va ilsk han va! Men en annan hade ju lite storlek och vikt att sätta emot. Vi tumlade runt där i kanske 15 sekunder innan domaren blåste av, f´låt, innan matte fick fatt på mig. Jag funderade direkt efteråt på om det inte var lite roligt oxå. Jag ville egentligen fortfarande bara leka men den ilskna terrierns människa berättade att hans hund blivit attackerad i sin egen trädgård, när han var uppbunden. Klart jycken blir lite misstänksam efter en sån grej!
Matte skämdes som en hund (var kommer det fåniga uttrycket ifrån?) för att hon inte haft tillräcklig koll på mig. Men den andra människan verkade inte så upprörd. "Det borde han ha varit för det där är sånt som bara inte få hända!" ojjade sig matte när hon kom hem. Hon var upprörd. Jag var inte upprörd. Jag gick och la mig.

Inga kommentarer: