lördag 13 februari 2010

Frisläppta bullar

Husse och matte ville hasa runt på sjön på skidor. "Vi ska öva på frihet under ansvar, Heidi" sa matte och lät mig springa lös. Okej sa jag - vi delar - du övar ansvar, jag övar på frihetsbiten! Matte ansvarade för köttbulleutdelningen. När en åkare närmade sig kollade jag in matte, jodå, hon för handen i riktning mot köttbullarna. När åkaren kommer förbi är det meningen att hon ska dela ut bullen när jag tar mig friheten att ansluta vid hennes sida. Hon klarade det riktigt bra, missade inte en enda gång faktiskt. Väl hemma igen försökte jag blänga till mig en smörgås. Det funkade inte. Då krävde jag som tröst att få ligga hela jag i mattes knä när hon o Freya tittade på film. Då och då under filmen kved matte och Freya, stönade mitt namn med irriterade röster och viftade framför ansiktet. Vaddå, vi lever väl i fritt land? Och jag fick ju så många köttbullar...

Inga kommentarer: