torsdag 4 februari 2010

Min roliga på mattes huvud!

Vi lekte med roliga saken. Den var på mattes huvud. Matte drog ut en stol. Jag tänkte att om jag står på stolen kan jag nå den roliga. Men jag är osäker på om jag får vara på köksstolarna. Matte ropade att jag skulle ta leksaken. Hon ville kanske inte ha den på huvudet mer. En tass i taget på stolen. Kollade på matte. Ingen reaktion. Verkade ok för henne. Jag hoppade upp på stolen. Lite lite halkigt. Och lite liten yta att vara på. Jag vågade inte sträcka mig upp på bakbenen. Matte lockade och lockade. "Det värsta som kan hända är att du trillar ner" sa matte. Som tur var förstod jag inte vad hon sa. Jag satte mig på stolen och försökte skälla ner leksaken. Den kom inte ner. Det var jobbigt. Jag förde en inre kamp. Jag ylade lite. Gnällde. Leksaken kom inte ner. Den låg på mattes huvud.
Jag tog den. Det kändes bra.

Inga kommentarer: