onsdag 20 augusti 2008

En arbetsdag i augusti




Matte....? ... eh.... min kompis Bolli du vet... hur stor ska han bli? Jag tror att jag tycker det räcker nu... vadå fortfarande liten valp? Han är ju större än mig nu ju!
Jag har jobbat på kontoret ett par dagar denna vecka. Tog med mig Ådi och hans matte på lunchpromenad idag. Jag var heltaggad som vanligt när nån mer än matte är med. Men värmen chockade mig lite, det måste jag erkänna. Jag var tvungen att slänga mig i gräset i skuggan då och då och svalka magen. Sen fick vi jobba en stund till på kontoret. Fast jag har börjat se genom tassarna med att personalen slappar stundtals. Det är ju rätt skönt. Jag har tagit Dantes arbetsstol. Han är ju på semester. Jag tror inte att han får tillbaka den. Fast det finns en stol till.
Sen fick jag åka med Bolli och Ådi i deras bil till min matte.

Inga kommentarer: