måndag 25 augusti 2008

Jag bor ju på landet typ

Tog bussen. Jag kan åka buss. Lite obehagligt att halka omkring på golvet. Matte fick minsann sitta på sätet. Lyllos. Men det var nog mest för att hon inte ville vara pinsam och sitta på golvet. En annan hund fick också åka bussen. Den va liten och vit och hade liksom fåniga tofsar på öronen. Hunden satte sig nära. Jag fick köttbulle. Om det inte varit för köttbullen hade jag inte pallat att sitta kvar. Men jag äääääälskar köttbullar. Sen behövde matte sällskap i tunnelbanan. Det var så nytt och spännande att jag kände mig lite spänd när vi kom till tunnelbanespärren. Jag behövde släppa lite på spänningarna. Jag la spänningarna på golvet vid tunnelbanespärren.Jag tyckte om att åka i tunneltåget. Det var inte halt på golvet alls. Sedan luktade vi lite efter hundarna på Östermalm. Jag såg hundar i allén på Karlavägen.Och hälsade på en ganska liten människa i Humlegården. Sen fick jag smaka alldeles för lite på mattes glass.Vi tog Roslagsbanan hem. Jag blev trött.

Inga kommentarer: