torsdag 1 januari 2009

Frozen nipples



Nä! Idag var det för kallt! Brr! Jag var tvungen att värma mig en stund i mattes knä. Risk för djupfrysta tuttar! Jag måste tänka på min blivande avkommas näringstillförsel sa jag och vände hemåt. En av mina bästa människokompisar är Ida. Hon var hos oss en stund. Matte säger att det är Freyas kompis fast jag tycker att Ida mest är min. Hon busar med mig. Spanielpojken Ture kom skuttande fram till mig. Jag frågade matte idag igen varför andra hundar får springa fram till mig fast inte jag får springa till dom. Hon verkade inte förstå vad jag sa. Ture verkade rätt trevlig. Vi luktade lika gamla ungefär. Jag tror vi får leka nån dag. I TV-soffan somnade jag i mattes knä. Jag vaknade av att hon tjöt! Och hela soffan skakade. Matte skrek och tårarna sprutade. Jag hoppade upp och skällde på henne. Sen försökte jag trösta henne med pussar. Hon tittade på... vad heter han... han har ingen hund... Johan Svans eller Glans eller nåt. Matte skrattade så hon grät o ramlade ur soffan.

Inga kommentarer: