onsdag 31 december 2008

En djävul på isen


Tog med matte ut på isen idag med. Det är massor med hundar och barn som ligger och sprattlar och kälkar som åker... Jag vill springa efter allihop. Jag får inte. Matte är tråkig. (hoppas att hon inte läser det här). Andra hundar får minsann springa efter hundar. Iallafall kom det galopperande en liten terrrier i full rulle rakt mot mig. Efter kom nån irriterad husse: "Stopp Devil! Stopp!" Men Devil var nog döv. Och blind för han brydde sig inte om min matte heller som också sa stopp med hela kroppen. Nä, jag vet hur det var... han hade bara ögon och öron för mig... Jag blev både lite förskräckt och förvånad. Vi luktade lite på varann. Läget blev lite spänt. Mest för att hussen var så irriterad tror jag. Men det var roligt på nåt sätt.

Inga kommentarer: