måndag 16 februari 2009

En bra dag



Åkte till mina bästisar idag. Vi brottades och jagade varann i snön. Sen fick jag spåra lite innan vi åkte hem. Jag var lite uppspelt efter leken men jag fixade spåret! Eller iallafall nästan... eller alltså...Jag struntade i gamla mattedofter och följde Tomaslukten istället, det är ju kul med omväxling! En bra dag. Jag sov gott resten av dagen. När jag vaknade gömde matte en bit av söndagssteken. Jag letade jättelänge! Jag höll på att ge upp! Jag blev faktiskt nästan lite ledsen! Då satte sig matte på en pall i groventrén och peppade mig. Jag försökte på alla sätt få henne att visa mig var den låg men nej... jag gick igenom allt, kassar, korgar och väskor, högar med skridskor och termobrallor...så körde jag ner trynet i mattes gamla känga - där låg min bit av steken!

Inga kommentarer: