lördag 28 februari 2009

Tröttande sportlov



Sportlovet började bra. Min bästis kom på besök. Vi halkade omkring på sjön en stund innan vi gick hem och jag äntligen fick sätta mina käftar i halsluddet på honom. Där hängde jag sen tills han tröttnade på mig och la sig under vårt köksbord. När vi vilat i 4 sekunder försökte jag få igång honom igen. Då lägger hans sig på rygg o jollrar som annan valp! jamen ska det va nåt?! Kom igen! Ge mig en fajt! Nåja. Dagen efter att jag lekt med Bolli bajsar jag hårbollar. Det hör till. En annan dag åkte vi buss, matte och jag. Jag blev dåsig av värmen på bussen och slumrade på golvet. Orkade liksom inte bry mig i folks fötter och väskor där. Matte viskade då och då att jag var duktig men jag var mest sömnig faktiskt. Så har jag ju åkt en del buss nu. Sen lite tunnelbana. Sen lite promenad på nån gata. Det fanns MYCKET hundar på den gatan. Sedan tåget. Jag somnade nästan igen. Den här gången orkade jag inte försvara mattes biljett när det kom en som ville ta den. Sedan sov både matte och jag länge. Hon blev så trött så trött.

Aaaa... så har vi åkt pulka några gånger (eller kanske inte precis vi... jag springer liksom före pulkan baklänges/på sidan med nästan livet som insats och det är kul, men det är matte som gör själva åkandet)och så har vi varit i Sigtuna flera gånger hos Tove http://www.toveshundar.se/ och där har jag övat på att lura av matte korvbitar. Det verkar som man kan få korv om man talar om att man ser en hund... Efter det blir jag och matte också jättetrötta. Nu ska jag sova en stund igen.

Inga kommentarer: