söndag 8 februari 2009

Man dödar inte Dolly.

Bill & Bull slickade ihärdigt på min bil. När jag försökte hälsa på dom hoppade dom in i hästhagen och gömde sig där. Jag hittade gammalt bröd i en stor påse. Jag fick ta bröd. Jag försökte nosa på katten. Den ville inte bli nosad på. Jag kunde galoppera brevid Heeman. Jag försökte få honom att skälla och hoppa lite. Det gjorde han inte. Det gjorde matte. Men hon var långt efter. Jag hade roligt. Matte hade vatten i skorna. Sen kom Dolly från ingenstans och talade om för mig att hon var drottning här. Eller där. Jag fattade direkt kan man säga. Höll låg profil och visade respekt för den äldre damen. Jag måste inte döda alla hundar. Särskilt inte Dolly. Sen satt jag i bilen och såg hur min matte försökte få ut Bull och Bill ur hästtransporten. För det skulle få plats en häst i den. Det gick ganska bra.

Inga kommentarer: