söndag 22 november 2009

Novembersöndag

Vi har alltid varit ute mycket min matte och jag. I skogen. Bortom stigarna. Bara hon och jag. På sistone har vi allt oftare haft sällskap. Farbror Ådi och min... eh... okej då... kille, Bolli. Vi letar. Jag och matte och de andra. Jag är inte riktigt säker på vad vi letar efter. Men dom är väldigt målmedvetna på våra utflykter. Mattarna alltså. Det är roligt att leta. Ibland säger matte att jag ska leta. Några gånger har jag plötsligt fått köttbulle. Det kan hänga ihop med om man hittar en gammal plastpåse under en sten eller så... jag vet inte säkert. Dom blir så glada och ropar duktig. Jag kan äta köttbulle. Det kan väl inte vara det? Äta köttbulle är inte svårt alls. Idag letade vi. Det var nästan mörkt. Det regnade. Min kompis Peter hittade en burk. Då blev alla glada. Men Peter fick ingen köttbulle så jag vet inte... han fick en pinne i huvudet och morrade såsom människobarn gör. Bolli tänker bara på en sak. Jag blev förbannad - "ge f-n i min rumpa!" skrek jag åt honom. Bollis matte stoppade sin fot i ett hål. Knähunden Samantha ville gå hem. Hon fattar inget. Skogen is the shit.

Inga kommentarer: