måndag 9 november 2009

Överstånden uppvaktning

Som sagt, jag var ju lite uppvaktad häromdagen - en trevlig springer spanielkille från grannskapet hängde utanför mitt hus och ville gärna komma in till mig i trädgå´rn. Jag ville gärna att han skulle komma in till mig i trädgå´rn. Vi var så att säga mycket angelägna. Båda två. Det var nog min mest angelägna dag i hela löpet faktiskt. Matte tog honom med sig till människolyan där han hör hemma. Snopet. Han hade rymt från sin husse på promenaden och sprungit 1.5 km för att komma till, Mig! Guuud vad jag kände mig populär! Igår sågs vi som hastigast igen utanför mitt hus. Tyvärr hade vi hussar o mattar med oss så vi kunde inte vara ifred. Han rymmer visst ofta den där killen för imorse kom han igen skuttande utanför mitt hus. Matte tänkte att hon och jag skulle gå hem med honom men nu ville han inte följa med mig? Han nosade lite förstrött på mig och galopperade sedan iväg åt annat håll, nämligen hem till Molly 150 meter bort. Jaha! Nu är det Molly som är föremål för hans lustar! Pff! Jag har väl sällan blivit så förbigången!

Inga kommentarer: