fredag 5 september 2008

Tempo

Matte och jag jobbade på Väsbyhems familjedag. Jag blev lite orolig att jag skulle bortbytt. Matte gick med andra i koppel. Men jag sa inget. Man vill ju verka cool. Men dom stora... hundarna... näe...det e nåt annat. Jag minns doften från sommarkollot... skulle inte åka med oss hem. Vilket kunde varit kul i och för sig. Hm. Jag tror de är Tomas... HÄSTAR! Jag visste det!
För övrigt går det tillräckligt bra på jobbet. Jag försöker ju lära upp Bolli på kontorssysslorna. Men han fattar inte. Ska telefonen plockas ner från bordet får jag göra det själv. Han kissar på golvet ibland. Ha! Sånt har man ju slutat med. Det var läääääänge sen. Eragon har slutat hänga mig i hasorna. Första dagen på jobbet kände jag att jag kunde säga till honom att det var nog. Han e ju bara en liten.... tuss. På tisdagskvällarna har jag skött konditionsträningen med matte, Ådi och Anne. Jag håller upp tempot. Om inte pulsen ökar och man får igång flåset ger det ju inget. 6,5 km i Runbyspåret. Sen får vi vara lösa och lediga en stund på ängen. Förra veckan försökte Ådi lära mig att jaga mopeder. Den här veckan försökte han lära mig jaga rådjur. Han kan så mycket spännande! Ådis matte hade dock synpunkter på saken.

Inga kommentarer: