torsdag 25 september 2008

Mitt liv i rosa

Jaha ja. Varit lite upptagen på sistone. Eller egentligen inte. Jag har ingen egen dator. Måste låna mattes. Hon har inte velat låna ut den. Så då har jag istället passat på att klia mig och slicka mig lite här och där. Matte tittar ogillande på mig men inte får jag låna datorn för det. Meducinen var inget vidare. Ialla fall så skiftar jag i rosa fortfarande. Jag tror inte att jag ska vara rosa. Och det tjittlas så förgjordat mellan tårna. Och sedan några dagar i öronen.

Annars då? Jo tack, Vallentuna- och Arningeskogarna är nu väl utforskade av mig och matte. Vi hittar snart alla stigar men kör mest off-road faktiskt. Granris, träsk, stubbar, rösen, stenar, klippor,berg, mossar. Inget kan hindra oss. Matte stannade och plockade bär i en burk. Det var lite tråkigt. Jag la mig i bärriset. Jag brukar få en näve bär då och då. Nu gick allt i burken. Jag tröttnade på att ligga i riset. Då vaktade jag matte och vårt bärställe en stund. Smög omkring och spaaaanade. Vi gick en bit. Mer bär i burk. Men JAG då?! Jag fick käka själv från blåbärsriset. Det gick ju bra.
En annan dag åkte jag bussen till pendeltåget och till staaan. På T-centralen hade dom en jättecool grej som jag kan rekommendera. En hiss inne i ett glashus. Man kunde stå och se hur hissen kom upp ur marken! Och sen hur den försvann ner i marken! Så coolt. Sen ville jag gå in på Åhléns men matte skulle inte ha nåt. Vi tittade på dans och musik på Drottninggatan. Det var lite onödigt hög musik tyckte jag.
Nåt annat jag kan rekommendera är killarna i Humlegården som far omkring på brädor med hjul. Verkligen upphetsande.
För övrigt så växte det ut prinskorv runt ögonen på mig igår. Och läpparna. Mitt fina läppfladder kändes inte så fint. Tjockt och svullet snarare. Och tjock i örat. Bidde spruta hos snäll doktor och mera meducin. Och örondroppar. Och ögondroppar.
Jag brukar gilla att ta en fight med matte. Fast när det kom till örondropparna funderade jag på om fighten var på riktigt. Hon vann :(

Inga kommentarer: