onsdag 5 november 2008

I allafall myskväll


Jag har en sån här hemma. Den ligger i köket. Det här är ett av mina svåra trick jag övar på. Jag vet fortfarande inte riktigt vad matte menar men det var ovanligt stor utdelning på gobitar idag. och matte tjöt och klappade händer mer än vanligt. Nåt måste jag ha gjort rätt.
"Hämta ringen," säger matte. Aa... det fattar jag, men får ingen gobit för det. Snålt.
"På pinnen" säger matte sen. Jag har prövat att tugga på pinnen. Matte klappade inte i händerna. Tål att tänka på.
Jag fick sova hos Ådi och Bolli igen igår. Kul, tänkte jag när Eragon, Samanta, Bolli och jag tumlade runt i Tomas buss. Nu blir det röja av! Så lagom kul! Klippa klorna envisades man med att göra! Hur kul e det? Sen hade jag iallfall myskväll med Bolli framför tv:n. Jag lajjar mer med Bolli nuförtiden... Ådi han... ja... jo vi brottas då o då. Men han kommer nog alltid vara min första och största förebild. Fast jag e mer med Bolli nu. Jag hade svårt att sova. Madde var inte hemma:(
Nu kommer matte. "Hälsa och tacka så jättemycket för kloklippningen!" säger hon.
Humpf! Bergis!

Inga kommentarer: