måndag 17 november 2008

KALAS

Låg och såsade i min fåtölj på lördageftermiddagen. Hade tokrusat lite i skogen en timme eller två. Både husse och matte var med och då kändes det ju extra trevligt. Matte stökade i köket. Så det var eftermiddagsmys i favvostolen. Då ringde det på dörren.
Det händer lite då och då men absolut inte varje dag så det var ju spännande. Gustaf öppnade.
Wow! Jag höll på att tappa underbettet! Där stod alla arbetskamraterna och hela min fosterfamilj. Mitt hjärta höll på att stanna av glädje.
Sen hade vi skoj – halkade omkring på våra hala golv, bråkade om mina gamla tuggben, brottades, retade Samanta lite som snabbt hittat vår kökssoffa att ta betäckning under. Ådi ville ta paus men jag skällde ut honom. Sen gaddade Ådi och Bolli ihop sig mot mig en stund så det var två mot en och det var jättekul. Sen ville Ådi ta paus igen och då skällde på honom igen och såg så gullig och rolig ut som jag kunde. Sen kissade Bolli i min korg. Ja, det måste varit han… själv var jag så nödig när dom gått att jag var gråtfärdig och gick med benen i kors innanför trädgårdsdörren och gnydde.

Söndag fick jag gå upp tiiiidigt. Har väl inte gått ut före kl 8 på länge! Morgonpromenad på Thorildsplan med matte medan Gustaf kastade boll i korg i ett stort hus. Gustaf brukar kasta boll i en korg utanför vårt hus. Ibland får jag vara med.

Inga kommentarer: