torsdag 7 maj 2009

Heltäckande


Jobbar på kontoret en del nu. Jag o Bolli har utöver de vanliga kontorssysslorna startat ett nytt projekt på jobbet. Lägga heltäckningsmatta av Bollipäls. Det borde gå om vi ligger i. Det är ju inte så många kvadratmeter. Och Bolli har en del att ta av. Han är nästan som en kontorsyta om man brer ut honom. Man behöver också lite vatten på ullen, det vet alla som försökt tova en filt. Så det är ju tur att vattenskålen är stor så det räcker att skvätta ut i lagom stora fläckar. Precis när vi tycker att vi ligger bra till och mattan börjar arta sig då kommer Tomas och förstör. Då tar han fram dammsugaren! Han har ingen respekt för vårt projekt. Eragon visar tänderna under bordet. Han tror tydligen fortfarande att vi bryr oss om vad han tycker.
Haha förresten, som jag lurade mina hussar häromdagen! Husse kom hem kl sex och gav mig middag. En extra stor portion får man alltid av honom. Sen kom Gurra och gav mig middag tjugo över sex. En extra stor portion fick jag av honom med! Haha! Jag säger inget tänkte jag. Och åt. Matte kom strax efter och undrade upprört varför jag såg ut som om tunna. Hon ringde oroliga samtal men jag har sällan känt mig så nöjd. Och mätt. Däst liksom. Jag fick ingen nattmacka. Och endast en symbolisk frukost skramlade ödsligt i skålen nästa morgon...

Inga kommentarer: