fredag 16 maj 2008

En supervanlig dag


Idag på kontoret med Ådi Och Eragon. Dante hade kanske sjukanmält sig eller nåt. Han var inte där. Synd. Det är ganska mysigt när han slickar mig i ansiktet. Jag är ju lättrörd och blir rätt ofta lite fuktig i ögonvrån. Dom verkade ha jobbat på bra innan jag kom, våran brottarmatta var täckt av Ådi-hår. Jag försökte skrämma upp människorna i personalrummet när jag kom genom att fara runt lite i största allmänhet. Pierre är inte så lättskrämd verkar det men Eero och Tobias... Matte mumlade nån ursäkt och blev sur, hehe.

På eftermiddagen hemma var det sen helt okej att inte ha nåt särskilt att göra. Tog mig an stora tuggbenet och släpade ut det på favvoplatsen på gräset. Somnade lite på altanen. I solen.

Sen kom husse! Jag gillar husse. Han känns lite exklusiv i min tillvaro. Matte har jag ju hos mig jämt, men husse... Han blir bortlämnad nånstans varje dag stackarn.

Woho! Vi åkte till springspåret! Jag ville springa med husse men jag fick inte! Han springer så långt säger matte. Jag måste träna upp kondisen först säger matte. Vi småjoggar ett kortare spår, säger matte. Jag fick inte nosa på blåbärsriset. Bara trava brevid matte. Säger matte. Nåja. Men det är roligt att dricka ur sportflaskan.

Inga kommentarer: