tisdag 6 maj 2008

Långhelg i hundkojan




Onsdag 30 april
Vi åkte bil länge. Länge. Jag sov. Jag tycker det är okej att åka långt i bilen.
När jag skulle kissa luktade det hamburgare och jag hörde fyrverkerismällar på avstånd.
Till slut stannade vi. Där var som en ganska stor hundkoja som min flock gick in i. Det var roligt. Den luktade väldigt annorlunda men ändå lite gammal husse/mattelukt på något sätt. Jag fick ligga nedanför mattes sovplats. Som hemma. Jag sov gott.

Torsdag 1 maj
Jag såg en riktigt stor vattenpöl idag. Husse kastade min leksak hit och dit. Den hamnade i vattenpölen . ”Jag hämtar den!” tänkte jag. Plötsligt hade jag vatten till magen! Nu har du badat i havet, flinade matte.
Jag var redan våt av regnet. Jag tror aldrig jag varit så våt av regn.
Jag såg en kanin. Jag vet att det var en kanin för förut bodde det såna i Freyas rum. Jag tyckte om att titta på Freyas kaniner. Det är det enda man får göra med kaniner säger matte. Titta. Jag är ganska bra på det. Men jag skulle gärna nosa lite på dom också…

Fredag 2 maj
Jag fick leta mattespår. Och kurragömma med Gustaf. Och matte gömde sig. Jag hittar dom som ingenting. Så det så! Matte lägger sig i för mycket när jag spårar fast hon lovat att inte göra det. Hon behöver ju hjälp. Hjälp att göra ingenting när jag jobbar.

Lördag 3 maj
Jag har inte sett mycket av de där 8000 hundarna jag skulle få möta…
Mattte håller avstånd. Hellre inget hundmöte än ett misslyckat hundmöte tjatar matte, matar mig med korv medans jag får snegla på jyckarna på avstånd. Men jag gillar korv.

Söndag 4 maj
Åka bil, åka bil, åka bil. Båstad –Ystad – Vallentuna. Åka bil. åka bil, åka bil.

Inga kommentarer: