måndag 19 maj 2008

På gräsrotsnivå...


Matte älskar mig väldigt ingående plötsligt. Om kvällarna har hon börjat smeka mig så gosigt över hela kroppen. Hon är så väldigt fästing vid mig säger hon. Behagligt är det. Sen skäller hon på mina exklusiva smycken, bärnstenarna. Dom ska vara bra mot nån sorts insekt. Sen skäller hon på vädret.
Matte skulle vara på jobbet en stund. Jag vill inte vara på kontoret när den övriga personalen är ledig. Alla var lediga. Dante, Ådi, Eragon, Samantha (nä henne har jag inte berättat om än, hon är tjänstledig). Om man är arbetsledare måste man ju ha personal att leda. Det är därför jag inte trivs på kontoret när dom är lediga. Jag valde att vänta i bilen. Det är ok. Då behöver jag inte fundera på vilka pappershögar på kontoret jag behöver ta itu med.
Vi gick på promenad innan jag skulle vara i bilen. Matte kände sig tydligen trygg för hon behövde inte hålla i sig i mig alls. Jag fick gå lös! Genom bostadsområdet och förbi idrottplanen med en massa barn! Jag tyckte det var modigt av matte att våga gå själv så för att stötta henne höll jag mig nära hela tiden! Det tyckte hon nog var skönt för hon blev väldigt glad!Det bjuder jag på.

Inga kommentarer: