tisdag 20 maj 2008

Mera paddor!


Morgonpromenad. Matte gömde min gummiring. Det kom en hund. Jag tittade på hunden men valde att leta efter gummiringen.
Var på jobbet 8.30 Efter lunch (länge sen man såg till nån lunch förresten)skulle Ådi och Eragon iväg i ärenden och Dante hängde med dom. Det var rätt skönt. För ett kort ögonblick kände jag mig lite skärrad men det var rätt skönt att vara ifred en stund. Matte dök upp lite för tidigt. Eero pysslade i köket. Jag skulle precis somna.
På eftermiddagen hjälpte jag matte med ogräset. Jag gillar när hon bökar i jorden. I en rabatt tömde matte en påse jord som legat där hela vintern. Vi hittade en padda! Vi gick till ån och tog med paddan i en hink. Jag ville ha hinken! Och paddan. Matte var snål på hinken. Jag ville inte äta paddan. Jag lovar. Bara nosa och puffa lite. Paddan försvann i ån. På kvällen var alla i flocken jättetråkiga. Ingen ville göra någonting. Suck.
Fick leksak med leverpastej i. Dregglade 2 dl på köksgolvet.

Inga kommentarer: