tisdag 10 juni 2008

Genombrott!


Det känns ibland som matte underskattar min intelligens. Jag känner att jag vill säga det.
Vi släppte av Gustaf ur bilen vid skogen idag. Matte och jag åkte vidare, till ICA. Jag satt kvar i bilen och tänkte på att jag sett Gustaf gå iväg från bilen. Jag undrade vart han gick. Jag tror, jag kan ha fel, att matte tänkt att jag under vår lilla biltur till ICA skulle glömma bort att vi släppt Gustaf vid skogen. Kunde jag ha gjort. Jag menar, vi släpper av honom lite här och där, då och då, vid skola, hållplats, idrottplats. Men vi brukar inte släppa av honom vid skogen... Behöver jag säga att jag hittade honom en stund senare? Jag fick vatten och grisknorr.
Det dök plötsligt upp lite snygga grabbar i skogen. Svart labbe och en jämngammal rottis. Jag tyckte de var coola. Men hallå grabbar! En i taget! Voff! Nåja, jag kan nog säga till var gränserna går! Nä? Ska ni gå redan? Vi som just började få riktigt trevligt!
Sov gott under eftermiddagen...
Ikväll hade jag ett genombrott på ett av mattes trick! Jag fick nästan huvudvärk på kuppen när jag försökte fatta vad hon ville att jag skulle göra.Matte och jag har då och då tagit fram en tom hink o gamla toarullar. Jag brukar tugga på rullarna, buffa på hinken, blänga på matte och lite annat. Men idag började plötsligt ost- och korvbitar ramla in! I mig! Nåt måste jag gjort bra! Jag har en teori - "plocka upp toarulle och lägga i hinken". Hoppas jag snart får pröva igen!

Inga kommentarer: