måndag 30 juni 2008

Hellre vansinnig

Hemma från semesterkollot sedan i fredags. Blev plötsligt väldigt stillsamt. Saknar polarna lite. Men var faktiskt lite trött också. Lirat lite fotboll med Gurra. Matte fyllde år. Jag tycker om att ligga på golvet brevid bordet när dom sitter länge och äter och pratar.
Matte och jag fortsätter träna på att springa i spåret. I lördags sprang husse före. Men man blir ju gaaalen på att inte få springa efter och leta upp honom! Nedrans matte! Matte var lägertrött och jag var kollosnurrig så vi bröt och tog en vaaanlig promenad. Men idag! Matte och jag åkte utan husse till spåret. Ingen hussevittring.
Jag hade haft urtrist hela dagen så det var okej att försöka fatta vad matte ville. Trava brevid. Eller möjligen något steg före. Det är ju inte jättefestligt med det där ordningsamma travandet. Jag vill hellre galoppera och göra vansinnesskutt i blåbärsriset.
Men det verkar viktigt för matte. Det känns bra att hon blir nöjd. Jag kände mig duktig.
Efteråt brukar vi leka på fotbollsplanen. Matte hade ingen leksak med sig idag men då hittade vi på leken "jag-är-så-farlig-och-hoppar-upp-och-anfaller-dig" Det var en rolig lek. Särkilt när vi bytte så jag fick vara den som var farlig...

Inga kommentarer: