lördag 7 juni 2008

små människor


Nyhet! Nyhet! Det finns en jättestor vattenskål här där jag bor! Man kan vara i den! Vallentunasjön kallar matte vattenskålen.
Jag har varit på studentmottagning. Jag fick inga paket. Jag bajsade i deras trädgård. Bara för det. Det var roligt och läskigt och lite tråkigt att vara där. Roligt med glada människor. Lite läskigt med många små glada människor. En liten människa hade ett pappersplan som han viftade med framför nosen på mig. Jag kunde ätit upp det. Men jag kände på mig att det inte var riktigt rätt. Jag valde att bara glo på den lilla människan och försöka förmedla "är du inte riktigt klok?". Det gick ganska bra tycker jag själv. Tråkigt att ligga och vänta. Alla sa att jag var fin och duktig. Jag vet det redan.
Jag har åkt karusell.
Nu säger matte "Nåja, den snurrade ju knappt!"
Men iallafall!

Inga kommentarer: