onsdag 23 april 2008

Förvandlingsnummer


Gårdagen började med några kilometer i eljusspåret. Koppelpromenad. Det är väl okej... Jag mötte en katt. Den stod mitt i spåret o glodde på mig. Varför vet jag inte. När vi kom närmare ändrade den form framför mina ögon. Den blev liksom större. "Kolla, Triumfbågen!" ropade matte och pekade på katten. När vi gick förbi på en meters håll förvandlades den igen! Den blev en ekorre o sprang rakt upp för stammen i en tall.
Vi träffade en gäng andra tikar. Matte ropade till deras människor att vi ville öva på att "gå förbi". Ville vi väl INTE heller! Matte är en tönt (oops, säg inte att jag sagt det) som tror att hennes leksaker och köttbullar är nåt att komma med när det finns LEKKAMRATER i sikte.
Jag blev lite trött, vi var ute ganska länge.
Jag stannade hemma och var sällskapsdam åt Gustaf som var sjuk. Det var skönt men lite tråkigt. Jag solade lite på altanen. Sov. Dagen gick.
Sen kom Freya hem. Sen kom CarlJohan hem.
Sen kom matte hem. Jag kände mig gladare än vanligt när hon kom för jag hade haft tråkigt. Jag fällde henne omgående på köksgolvet. Vi gick ut. Matte var hur kul som helst! Vi var ute länge och hon hittade på grejer hela tiden! En sån matte vill jag ha alla dagar! Borde duschat, men pallade inte... somnade direkt.
Nu ska jag slappa på soffan en stund. Får se om jag ska till jobbet.

Inga kommentarer: