söndag 13 april 2008

På örat

Jag låg i mitt hörn i köket o sov hela förmiddagen ... det luktade banan och choklad i köket. Matte bakade en kaka. Rättvisemärkt kaka. Jag tyckte inte det var rättvist. Jag fick inget. Jag som gillar bananer. Suck. Vid halvett-tiden drog äääääntligen matte på sig sina överdragsbyxor. Det brukar betyda att det är promenad på G. Men min matte e så seeeeg. Hon är så himla omständlig när vi ska ut. Hon grejar med kläder, vantar, mitt godis, telefoner, mina leksaker och letar efter mössan i evigheter. När vi tillslut kommit ut kan man ge sig på att hon glömt de där små påsarna som hon samlar mitt ... ja ni vet vad...i. Jag vet inte vad hon ska ha det till. Eftersom hon verkar gilla det brukar jag visa henne om jag hittar nån annans lilla hög. Men dom högarna verkar hon inte vilja samla på.
Jag borde oxå fått ha överdragsbyxor, det blev en himla lerig runda. Men jag såg nog till att matte blev lika lerig. Några tacklingar och hopp kombinerat med en riktig hundruskaromgång i rätt ögonblick. Beviset på min framgång kom när Freya mötte oss i dörren: "Men mamma vad har du i ansiktet? Och på örat?"

Inga kommentarer: