lördag 19 april 2008

Vämjeligt

Jädrans vad magsjuk jag har varit. Började redan igår. Frukosten kom tillbaka. Jag blev lite överraskad. Var fullt upptagen med annat. Nåja, det är ju synd att nåt ska gå till spillo. Återanvände delar av frukosten. Matte kom med en liten spade och servett och ville oxå ha.

Idag vaknade jag av en orolig känsla i magen. Jag förstod att jag var sjuk när jag gick upp och matte låg kvar i sängen. Jag går aaaldrig upp före matte. Och husse låg kvar! Han brukar gå upp strax efter att matte lagt sig. Så tidig är han.
Ut för att kissa. Och bajsa. Och bajsa.
Åhhh. Stööön. Vankar. Matte ber mig komma in. Jag har inget bättre förslag.
Jag försöker lägga mig igen. Det är nåt med magen. Jag måste gå upp igen. Stön.
Husse släpper ut mig. Försöker bajsa. Lägger mig. Går upp igen. Stöön. Försöker påkalla mattes uppmärksamhet men hon ligger kvar! Går till altandörren. Matte ligger kvar i sängen! Matte!! Gårdagens kvällsmat i tre prydliga pölar på hallgolvet. Börjar bli lite darrig i benen.
Husse är hygglig. Han tar mig på promenad. Allt i magen slut. Kräks galla. Vi är på promenad.
När vi kommer hem serverar matte frukost. Jag blir tvungen att tvärvända vid matskålen. Går och lägger mig. Går upp. Vankar. Försöker dricka. Vänder om i vämjelse. Ååhhh vad jag är sjuk.

Inga kommentarer: