måndag 21 april 2008

Lackstövlar

Uuuääh vilken natt i natt. Det riktigt körde i magen. Jag var uppe redan 03.30. Gick ut. Bajsade. Kontrollerade syrenbuskarna. Någon annan har varit i mina buskar. Jag såg husse med sekatören smyga omkring här igår...
Matte tycker jag är maaager. Man ser revbenen, säger hon och tittar på mig utan att visa tänderna. Hon brukar annars visa tänderna när jag kommer :)
Jag behöll gårdagens middag. Behövde inte gå till doktorn. Matte andas ut och visar tänderna.
Jag gick och undrade när vi skulle åka nånstans. Vi brukar alltid åka nånstans. Till skogen. Eller jobbet. Vi i åkte ingenstans. Det var varmt. Jag var trött men ville göra något. Matte ville kolla om jag kom ihåg hur man gör om hon går iväg och jag står kvar och hon säger ligg därbortifrån. Det kom jag ihåg. Men jag hade ingen lust. Matte är ibland en ganska envis matte. Så jag fick låtsas att jag hade lust. Sen låtsades hon att hon hade lust att leka med gummiringen.
Sen fick jag gå in!? Men inte hon! Det gjorde inget för hon var och la ett spår i vår lilla skogsbacke. Det var varmt och jag var lite mosig. Men man vill ju ändå göra nåt. Jag fick gå spåret. Då hade jag lust.
Sov lite.
Sen tränade vi på vårt nya nummer. Matte tog på sig lårhöga lackstövlar, frack och hög hatt. Och hämtade långa ridpiskan. Jag fick Freyas lejongula jättestora halsduk runt halsen. Sen tog hon fram en brinnande ring och jag fick hoppa genom ringen och lågorna. Wrrooaaarr!
Som belöning kastade matte åt mig kycklingar som jag slet i stycken och åt, vällustigt morrande.
Fick upp lunchen strax före middag. Åt middag.
Gick på kvällspromenad. Träffade Totte. Vi brukar ta några vansinnesrace. Jag jagar honom. Fast jag fick bara en kort stund. Vi måste tänka på att du är lite sjuuuuk, sa matte och visade inte tänderna. G´natt

1 kommentar:

Anonym sa...

bildbevis efterfrågas på matte iförd lårhöga lackstövlar...

hälsningar dante